Vozy na pneumatikách
K rozšíření výrobního programu o nákladní vozy došlo v roce 1934. Jejich velikou předností byla jednoduchá a trvanlivá kontrukce, kola s kuželovými ložisky opatřená dostatečně širokými pneumatikami, zadní kyvná náprava a možnost sklápění na obě strany. Vozy se vyráběly i po válce a znárodnění. Do dnešních dní se těší své oblibě.
Vozy byly vyráběny v mnoha provedeních. Všechny měli ocelovou konstrukci a pneumatiky. V základní provedení byly dřevěné bočnice ve výši 60 cm. V tomto provedení se sedačka umísťovala nad čelní stěnu. U vyšších konstrukcí byla sedačka před čelní stěnou, na přání i se stříškou. Z následujícíh katalogů je zřejmé, že se již od začátku vyrábělo velké množství variant provedení dle přání zákazníků.
Základní rozlišení bylo v nosnosti: 10, 15, 30, 50 - číslo udává nosnost v metrických centech [q]. V katalogu z roku 1937 je pro typ H uvedené porovnání nosnosti vozů na pneumatikách oproti dřevěným kolům.
Písmena označovala provedení:
- Typ H a M byl určen k potahu hospodářskými zvířaty. Měl pouze mechanickou ruční brzdu
- H - základní provedení bez pérování a sklápění
- HP - provedení bez pérování ale s oboustranně sklápěcí korbou
- HK - speciální vozy pro dopravu kmenů
- M - "městské" provedení s pérováním
- Typ A byl určen pro nákladní automobily nebo traktory s pérováním a vzduchovými brzdami
- A - běžné provedené
- AK - speciální vozy pro dopravu kmenů
Katalog 767 pro typ H z roku 1937












Katalog 803 pro typ HK z roku 1938







Katalog 674 pro typ A z roku 1935 Bohužel mám jej jen v němčině











Katalog 707 různých provedení H a M z roku 1936




Prospekt 827 z roku 1938


Návod pro vozy z roku 1938




Fotografie z inzerátů

